Er zijn van die dagen, dat je uit bed stapt met het verkeerde been! Alles lijkt mis te lopen, je knoeit koffie op je nieuwe shirt, je mis de bus, je komt te laat op het werk om vervolgens ook nog eens de deadline te missen! Dit soort dagen moeten zich niet te vaak voorkomen! Daarom hier een aantal suggesties om dit soort dagen zoveel mogelijk te vermijden.

Als jij je verslaapt is er een grote kans dat je dag slecht begint! Stel meerdere alarmen, of nog beter ga een half uurtje eerder naar bed! Dan voel jij je de volgende morgen veel fitter.

Neem de tijd voor het ontbijt! Nu je wat eerder uit de veren bent zal dit geen probleem zijn. Gun jezelf voldoende tijd om elke ochtend te gaan zitten en te genieten van een goed ontbijt. Een goed ontbijt geeft energie, wat je helpt om fit en geconcentreerd aan je dag te beginnen. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat je veel minder snel gaat snoepen als je een goed ontbijt hebt gehad.

Verzorg jezelf! Als jij jezelf mooi vind zal je dit ook uitstralen en zal het je zelfvertrouwen ten goede komen.

Zorg voor een plan, hiermee voorkom je hectische momenten en stress. Natuurlijk kun je niet altijd alles voorzien, maar een goede planning geeft rust en overzicht.

Lekker bewegen. Begin de dag met wat extra beweging, hierdoor krijg je een endorfine kick! Ook wel het geluk hormoon genoemd, het hormoon dat je een prettig en ontspannen gevoel geeft. Je hoeft natuurlijk niet een volledige marathon te lopen: een korte wandeling is voldoende voor het opfleuren van je humeur.

Pak je tas de avond ervoor: je tas klaar maken duurt slechts een paar minuten, terwijl het je in de vroege morgen een enorme voorsprong oplevert.

Drink een glas water vlak nadat je wakker bent geworden. Tijdens je slaap verlies je vocht. Door water te drinken bij het opstaan, compenseer je het vochtverlies en worden de afvalstoffen sneller afgevoerd.