Iedereen heeft het tegenwoordig druk, het is dan ook een echt modeverschijnsel sterker nog; als je het niet druk hebt dat doe je iets fout in je leven, zo schijnt het! Toch is een beetje gas terugnemen van tijd tot tijd niet verkeerd. Nu hoef je niet meteen al je afspraken uit je agenda te schrappen. Maar gebruik de onderstaande tips voor wat vertraging in je leven.

Geniet van je eten, ‘eet langzaam’

Geniet van de smaak van je eten, door langzaam te eten en goed te kauwen. Niet alleen is dit veel beter voor de spijsvertering, maar het zal je ook een veel beter verzadigingsgevoel geven, wat dan weer goed is voor je gewicht beheersing. Daarnaast haal je ook nog eens meer voeding uit minder eten. Dus ga rustig zitten, tv uit, neem kleine hapjes en geniet!

Gas terug ‘rij rustiger’

Als jij je in dit beeld herkend: ‘al toeterende en al mopperend baan jij je een weg door het verkeer’, dan is het misschien tijd om je rijstijl wat aan te passen. Zeer gehaast en vol stress autorijden is niet alleen slecht voor je gezondheid ook voor andere weggebruikers kun je een gevaar vormen. Plus de verkeersboetes voor te hard rijden liegen er niet om! Dus, voordat je instapt: haal diep adem en probeer rustig te blijven, want die extra paar minuutjes die jij er mee wint, zijn al je stress en gehaast niet waard.

Neem de tijd voor een gesprek

Neem de tijd om met mensen te praten! Praat rustig, luister en denk goed na voordat je antwoordt geeft. Je zult merken dat je een veel beter en tevens ook een veel rustig gesprek krijgt met die persoon waar je mee praat.

Neem altijd een pauze!

Hoe druk ook, neem een pauze om rustig te eten en te genieten van wat frisse buitenlucht. Alle twee zijn ze nodig voor het aanvullen van de broodnodige energie. Zodat je na de pauze er weer fris en ontspannen tegenaan kunt. Als je geen pauze neemt, dan heb je grotere kans overwerkt te raken.