Wij vrouwen hebben de neiging om altijd kritisch naar onszelf te kijken. We vinden altijd wel iets waardoor we ons slechter gaan voelen. Vaak is dit het uiterlijk gevolgd door onze baan of opleiding! Dit is toch niet nodig! Met de onderstaande tips kun jij jezelf (veel) gelukkiger maken!

Glimlach

Wat heerlijk dat het zo eenvoudig kan zijn – glimlachen! Het maakt niet uit of je zin hebt om te glimlachen, gewoon lekker lachen. Want lachen heeft een positieve invloed op je lichaam. Als je lacht maakt je lichaam namelijk drie stoffen aan, te weten;

  • Endorfine
  • Serotonine ‘gelukshormoon’
  • Dopamine

Van deze drie stofjes is het wetenschappelijk bewezen dat ze je een prettig en ontspannen gevoel geven. Dit is goed voor je geestelijke en lichamelijke gezondheid. Veel lachen is dus zowel op korte als op lange termijn de remedie om jezelf beter te voelen. Een lachend gezicht is ook aantrekkelijk en prettig om naar te kijken en heeft een Brits onderzoek aangetoond dat mannen een mooie lach aantrekkelijker vinden dan een vrouw met een opgemaakte toet. Dus voldoende reden om met lachen te beginnen.

Verwen jezelf!

Trakteer jezelf op een ontspannen massage! Bezoek de pedicure of de manicure, ook een bezoekje aan de kapper kan wonderen doen. Andere coupe ander kleurtje misschien? Of ga lekker shoppen met een goede vriendin en shop een nieuwe outfit bij elkaar. Je gaat weer stralen en krijgt meer zelfvertrouwen en dat zal niet on op gemerkt blijven!

Echt contact met je vrienden

Natuurlijk heb je contact via Facebook. Maar zeg nu zelf, iemand in het echt zien is toch veel beter dan een berichtje op Facebook! Bel en maak een afspraak om elkaar in het echt te ontmoeten. Je kunt dan praten over dingen die je dwars zitten. Zelfs al kan je vriend of vriendin je geen directe hulp bieden, je voel je al een stuk beter, alleen al omdat jij je hart hebt kunnen uitstorten.

Positieve gedachten

Bij negatieve gedachten horen negatieve gevoelens. Dat kan niet anders, je emoties volgen altijd je gedachten. Het is het dus belangrijk dat je positief gaat denken, hiermee verandert ook je negatief gevoel. Maar hoe zet je nu negatieve gedachten om in positief gedachten? Door heel eenvoudig je aandacht te richten op iets positiefs, het maakt niet uit wat. Bedenk zelf: Waar krijg ik energie van en wat vind ik leuk om te doen? Vervolgens ga je deze dingen ook daadwerkelijk ondernemen. Zo kun je naar een goede film gaan kijken, muziek luisteren, gaan sporten, wandelen of bel een goede vriend(in). Op deze wijze kun je gemakkelijk je stemming veranderen.

Doe eens wat voor een ander

Tegenwoordig is onze maatschappij nogal individualistisch, iets voor een ander doen is er vaak niet meer bij. Maar als je in de gelegenheid bent om iets voor een ander te doen, doe dit dan! Dit hoeft maar iets kleins te zijn. Boodschappen voor je opa of oma, of help een vriend(in) bij het klussen in huis. Het geeft een positief en goed gevoel als je iemand anders een beetje gelukkiger kunt maken.