Heb jij ook geen zin om elke dag na je werk de supermarkt in te hollen, om snel op zoek te gaan naar je avondeten? Begrijpelijk! Want het is veel efficiënter om één of twee keer in de week bewust boodschappen te doen. Tevens vermijd je hiermee ook zoveel mogelijk slimme marketing acties en is het bewezen dat mensen die met een hongergevoel boodschappen doen, meer (overbodige) boodschappen kopen, dan mensen die niet met een hongergevoel boodschappen doen.

Door één of twee keer in de week boodschappen te doen zorg je er voor dat je gezonder en bewuster gaat eten

Boodschappenlijstje

Ouderwets misschien, maar een boodschappenlijstje werkt! Nu hoef jij je boodschappen natuurlijk niet op een stukje papier te schrijven, een lijstje maken op je GSM gaat ook prima! Er is zelf een app voor te downloaden ‘myShopi’. Het is wel belangrijk dat je de tijd neemt om je boodschappenlijstje samen te stellen. Vergeet ook niet je alledaagse boodschappen zoals, WC-papier en schoonmaakmiddelen.

Voordat jij aan je boodschappenlijstje begint, kijk je eerst in je keukenkastjes wat op is! Schrijf dit alvast op en neem nu in je hoofd de week door, eet je alleen, eten er mensen mee en hoe laat ben je thuis. Ik kan me zo voorstellen dat als je laat thuis komt, je geen zin hebt om lang in de keuken te staan! Aan de hand van dit schema stel je nu je maaltijden samen!

Wil je wat geld besparen of heb je eventjes geen inspiratie? Pak dan een weekfolder van je favorieten supermarkt erbij! Maar ook hiervoor is een app ‘aanbiedingapp‘.

Geheugen steuntjes

Om nu te voorkomen dat je bij het uitpakken van je boodschappen er achter komt dat je de tandpasta vergeten bent. Kan het een tip zijn op een krijtbord of white board in de keuken of bijkeuken op te hangen. Hier kan iedereen van de familie zijn of haar wensen opschrijven.

Gezond eten

Kies je ervoor om maar één keer in de week boodschappen, dan zal het vrij lastig zijn tegen het eind van de week nog verse groente te eten! Eet in het begin van je week verse groenten en maak tegen het einde van de week gebruik van blik- of diepvriesgroenten. Op deze wijze zorg je ervoor dat je ook bij maar één keer in de week boodschappen doen, je gezond blijft eten.

Header foto by Cottoncandylola’s  overige foto’s weheartit